Ergonomická domácí kancelář
Práce z domova se s příchodem pandemie covid-19 dotkla a stále dotýká mnoha lidí. Ovšem hrbit se s notebookem u konferenčního stolku nebo si ho opírat v posteli o polštář určitě není ideální, bolest za krkem či v zádech na sebe nenechá dlouho čekat… Nezdráhejte se proto investovat do dobře zařízené pracovny nebo pracovního koutu.
Ideální je samozřejmě samostatná místnost, i když ale takovou možnost nemáte, měli byste si prostor na práci vybavit vším potřebným. Je to především psací stůl doplněný ergonomickou kancelářskou židlí, úložné prostory (šikovné jsou například zásuvky nebo skříňky na kolečkách), dostatečné osvětlení, počítač s klávesnicí a myší, jedna nebo dvě obrazovky (minimálně 22 palců), stojan či dokovací stanice na notebook a případně sluchátka na online konference.
Hlavní je stůl a židle
Psací stůl je základem pracovního místa. Rozměry pracovní desky by měl mít cca 160 x 80 cm (lze akceptovat i minimální hloubku 60 cm) a měl by být ideálně výškově nastavitelný. Záleží také na umístění – nejlépe úzkou stranou k oknu, aby denní světlo dopadalo z boku, což je při práci na počítači k očím nejšetrnější k očím. Také židle by měla být výškově nastavitelná a i hloubku sedu a sklon opěradla by mělo být možné přizpůsobit tělesným rozměrům uživatele…
Více se dočtete v březnovém čísle 03/2022, které je k dostání na novinových stáncích, na e-shopu www.casopisyprovas.cz nebo elektronicky na www.casopispresinternet.cz
(Text: Marcela Mádrová, foto: Shutterstock)